جدیدترین شیوه طبقه بندی دانش آموزان ال دی
کارشناسی برنامه ریزی آموزشی ودرسی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری
تعریف کودکان ونوجوانان با مشکلات ویژه یادگیری
کودک یا نوجوان با مشکلات ویژه یادگیری کودک یا نوجوانی است که در یک یا چند فرآیند پایه مربوط به استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری دچار اختلال است . این وضعیت ممکن است خود را در توانایی ناقص برای گوش دادن، تفکر، گفتار، خواندن، نوشتن، املاء یا محاسبات ریاضی نشان دهد . این اختلال وضعیتهایی مانند معلولیتهای ادراکی ، ضایعات مغزی، بد عملکردی جزئی مغز، نارسایی در خواندن و ناگویایی تحولی را شامل شده و مشکلات یادگیری که در بدو امر از معلولیتهای بینایی، شنوایی یا حرکتی، عقبماندگیذهنی، آشفتگی هیجانی یا محرومیتهای محیطی، فرهنگی، اقتصادی حاصل میشوند را در برنمیگیرد.
طبقه بندی
1- مشکلات تحصیلی
الف) مشکلات خواندن
ب) مشکلات نوشتن
ج) مشکلات ریاضی
2- مشکلات تحولی
3 – مشکلات زبانالف) نقص توجه
ب) نقایص ادراکی
نقاشی و شخصیت شما
نقاشی های نا خود آگاه و شخصیت شم








مقدمه: