تقویت مثبت


اصل تقويت مثبت

ادامه نوشته

جدیدترین شیوه طبقه بندی دانش آموزان ال دی

کارشناسی برنامه ریزی آموزشی ودرسی دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری

تعریف کودکان ونوجوانان با مشکلات ویژه یادگیری

کودک یا نوجوان با مشکلات ویژه یادگیری کودک یا نوجوانی است که در یک یا چند فرآیند پایه مربوط به استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری دچار اختلال است . این وضعیت ممکن است خود را در توانایی ناقص برای گوش دادن، تفکر، گفتار، خواندن، نوشتن، املاء یا محاسبات ریاضی نشان دهد . این اختلال وضعیت­هایی مانند معلولیت­های ادراکی ، ضایعات مغزی، بد عملکردی جزئی مغز، نارسایی در خواندن و ناگویایی تحولی را شامل شده و مشکلات یادگیری که در بدو امر از معلولیت­های بینایی، شنوایی یا حرکتی، عقب­ماندگی­ذهنی، آشفتگی هیجانی یا محرومیت­های محیطی، فرهنگی، اقتصادی حاصل می­شوند را در برنمی­گیرد.


طبقه بندی

1- مشکلات تحصیلی

الف) مشکلات خواندن

ب) مشکلات نوشتن

ج) مشکلات ریاضی

2- مشکلات تحولی

الف) نقص توجه

ب) نقایص ادراکی

3 – مشکلات زبان

 

ادامه نوشته

نقاشی و شخصیت شما

نقاشی های نا خود آگاه و شخصیت شم

ادامه نوشته

عکس همکاران شاغل در مرکز

علی شریفیسامان مجیدی محمد صالحی سردار طاهریسعداله رحیمیکاوه قادرنژاد